Video Seks Anwar Ibrahim???

Wednesday, March 23, 2011

Dalam dua tiga hari ni kecoh kat media baik surat khabar, tv & di internet tentang video seks kononnya pelaku dalam video tu adalah Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Aku sebenarnya tak berminat langsung nak tengok video tu. Apa yang nak aku highlight adalah kesan daripada pendedahan secara meluas (siap tayang video tu kat wakil media kat hotel plak tu). Lepas ni semua orang sibuk search nak cari video tu. Setakat hari ni je dah 2 juta lebih yang search.

Secara peribadi, terus terang aku susah nak percaya. Mungkin pelandok dua serupa. Kenapa aku cakap begitu? Sebab aku rasa dah bermacam-macam Anwar kena.  Aku rasa takde lagi mana-mana pemimpin di Malaysia yang diuji sebegitu rupa. Yang paling menguatkan hujah aku adalah pengakuan Tun M yang mengatakan Anwar tak bersalah, masa tu dia ada kuasa dia boleh buat apa dia suka. Bila aku tengok pengakuan tu memang aku dah tak percaya kat orang tua ni. Bak kata pepatah yang ada orang bagitau kat aku "Kalau jumpa ular & T** M...... Ketuk kepala *** * dulu. Lu pikir la sendiri. Hahaha

Kes lubang bontot si Saifooool pun belum selesai dah tambah pulak video seks. Aku ikut jugak perkembangan kes si Saifool ni. Entahla...Pikir la sendiri. Kesian si Saifoool... Kalau menang pun kena hina. Sapa la yang nak kawen dengan dia... Suamiku ditebuk tupai...Kahkahkah. Kalau kalah lagi la kena hina kaw-kaw punya. Apa nak jadi dengan negara aku sekarang ni.. Aku pernah baca artikel seorang Blogger terkenal dengan tajuknya "Ekonomi Malaysia Bergantung Kepada  Lubang Bontot Saifool..." Kalau pikir betul jugak... Selagi kes ni tak selesai macam-macam. Minyak dah berapa kali naik. Gula naik. Api nak naik. Bawang naik. Teh tarik naik. Roti canai naik. Semua naik la...

Permainan orang-orang politik sekarang ni makin 'b*****t'. Ni ke yang kita nak tunjuk kat generasi akan datang. Aku tak tau macam mana Malaysia 10 tahun lagi. Nak kena tunggu dapat 'bala' baru nak tobat. Lepas ni kalau orang jual video seks kat kaki lima jangan marah pulak. Sebab sapa yang menggalakkannya?

Satu lagi yang aku kesal, macam mana tahap security & privacy kat hotel kita. Kalau macam ni bahaya la dok hotel. Semua gerak geri kita dirakam secara tersembunyi. Nanti kalau keluar pulak video aku ngan bini aku kat hotel memang aku bakar hotel tu.

Macam mana pandangan pelancong pasal hal ni. Berita ni bukan kat Malaysia je. Seluruh dunia beb. Mak Cik kat kampung boleh lah goreng. Sekarang ni nak dapat maklumat memang senang. Google je. Sebab tu bila tengok berita kat tv meluat aku. Yang tak tahan tu siap dengan memek muka pembaca berita tu!! Bagi orang yang rasional macam aku ni, tak kan kita nak hadam bulat-bulat apa yang dilapor tu. Kita tengok dua-dua belah pihak & pastu kita pikirla sendiri. Aku bukan nak berpolitik kat sini. Tapi dah melampau sangat la.. Tengok semua paper front page citer pasal video seks..

Bila aku renung dalam-dalam dengan mata hati aku, mungkin inilah hikmahnya. Mungkin inilah petanda bahawa kebenaran hampir muncul. Kalau memang sah orang yang dalam video tu Anwar, maka segala tuduhan ke atasnya mungkin benar. Sebaliknya kalau pelakunya orang lain, siapa yang dapat mileage. Imej orang yang kena tuduh tu akan mendadak naik. Mungkin orang akan percaya bahawa semua ni konspirasi. Bukan nak sebelah mana-mana.. Aku dah muak dengan benda-benda macam ni. Macam mana negara nak maju kalau asyik citer pasal liwat, bontot, sontot dan sewaktu dengannya.

Seperti yang aku belajar dalam "Law of Attraction" kita tuai apa yang kita tanam. Kalau hari-hari tanam minda rakyat dengan liwat, rogol, bontot, seks, inilah yang kita dapat. Generasi muda hari ni. Macam-macam yang dah keluar dalam media. Buang anak, haruan makan anak, murtad, gejala seks sangat berleluasa di sekolah.

Kawan aku pernah tunjuk video kat dalam handphonenya budak-budak sekolah berpesta seks. Perempuan sorang, Lelaki 5 orang. Siap pakai uniform sekolah lagi & ada lencana lagi. Yang bestnya buat projek kat padang sekolah. Ada yang kat koridor sekolah, yang lelaki bukak zip seluar je & yang perempuan selak kain je. Tudung pun tak sempat bukak. Sebijik macam binatang. Selak... Terus jolok... MasyaAllah... Apa nak jadi.

Pernah seorang guru citer ngan aku, kalau setakat student merokok tu dah tak heran. Yang jadi masalah sekarang ni banyak kes-kes seksual di sekolah menengah. Ada student perempuan yang offer seks pada student lelaki. Macam mana tu?? Salah siapa?????

Kesimpulannya, aku rasa kita kena betulkan keadaan ni. Cukupla dengan berita-berita yang mengaibkan dihidangkan kepada rakyat. Bukan tak boleh langsung. Tapi ada hadnya. Minda kita ni sentiasa kena tanam dengan benda yang positif & baik terutama budak-budak sekolah yang tengah naik. Kalau pemimpin politik dah macam .... What do you expect??

Wallahua'lam

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook