Selamat Kembali

Wednesday, May 09, 2012

Diam tak diam dah setahun lebih aku tak update blog ni..  Sibuk dengan kerja yang tak habis. Sebenarnya mood aku pun tak berapa baik nak menulis. Posting-posting aku sebelum ni pun banyak aku dah delete. Tak berapa sesuai untuk dibaca.. Banyak sangat isu yang sensitif..

Tapi sekarang ni semangat aku mula membuak-buak nak menulis. Muak dengan apa yang berlaku sekarang ni. Setiap hari macam-macam berita yang membodohkan rakyat. Banyak sangat isu yang aku nak komen.

Yang paling hangat dalam sebulan dua ni isu Bersih 3.0. Tak habis-habis. Sampai melibatkan Majlis Fatwa Kebangsaan, yang mengharamkan perhimpunan bersih. Apa punya ... la diaorang ni. Aku tertarik dengan komen Tok Guru Nik Aziz tentang fatwa ni.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan yang mengharamkan perhimpunan yang menurut majlis itu bertujuan tidak baik sepertimana yang berlaku dalam perhimpunan 28 April lalu, dibuat hanya menggunakan "sebelah mata"."Mata yang digunakan pula adalah kabur dengan cermin mata yang telahpun rosak," katanya sambil menambah beliau menghormati anggota Majlis Fatwa Kebangsaan."Pernahkah Majlis Fatwa memandang dan memahami di sebalik lapan tuntutan yang dikemukakan oleh BERSIH untuk mengatasi isu pengundi hantu dan penipuan di dalam pilihan raya yang implikasinya lebih besar kepada negara?" soal Nik Aziz.
"Andaikan himpunan di Gua Musang dan RTC, Kota Bharu ketika kedatangan Perdana Menteri baru-baru ini ke Kelantan dihalang dan disembur dengan air, tidak mustahil ia turut menjadi huru-hara.

"Jika BERSIH berhimpun dianggap haram, apa pula hukum perhimpunan Presiden Umno di Gua Musang dan RTC baru-baru ini yang tujuannya jelas mengajak rakyat menukar kerajaan Kelantan? 

Tengok macam mana orang yang berilmu bagi komen.. Kita semua ada otak. Boleh fikir sendiri. Bukan dengan kepala lutut.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook